Οι νέες μητέρες διατρέχουν κίνδυνο από την ανύψωση και μεταφορά των παιδικών καθισμάτων αυτοκινήτου κατά την μεταγεννητική περίοδο.

Τα καθίσματα αυτοκινήτου Group 0+ πολλές φορές είναι βαριά, ειδικά εάν συνδυαστούν με το βάρος του παιδιού. Δυσκολεύουν τις νέες μητέρες μετά τον τοκετό και μπορούν να προκαλέσουν ή να επιδεινώσουν την πρόπτωση του πυελικού οργάνου , αναφέρει ο σύνδεσμος των φυσιοθεραπευτών.
Η Nelly Brewer, 32 ετών, δήλωσε ότι “σκέφτηκε ότι η ζωή της τελείωσε”, όταν υπέστη πρόπτωση της ουροδόχου κύστης μετά τη μεταφορά του μωρού της  με το κάθισμα του αυτοκινήτου.
Οι κατασκευαστές καθισμάτων αυτοκινήτου δήλωσαν ότι περιορίζονται κατά  πολύ από τους κανονισμούς ασφαλείας  στο σχεδιάσουν πιο ελαφριών καθισμάτων.
Ο σύνδεσμος φυσιοθεραπευτών προειδοποιεί ότι οι νέες μητέρες θα πρέπει να αποφεύγουν την μεταφορά του καθίσματος μαζί με το παιδί τουλάχιστον για τις πρώτες έξι έως οκτώ εβδομάδες μετά τον τοκετό.
Το Επαγγελματικό Δίκτυο Πυελικής, Μαιευτικής και Γυναικολογικής Φυσικοθεραπείας (POGP) είπε ότι πολλά καθίσματα αυτοκινήτου δεν είναι καλά σχεδιασμένα για μεταφορά στο χέρι.

Η μεταφορά παιδικών καθισμάτων μπορεί να τραυματίσει τις νέες μητέρες, προειδοποιούν οι ειδικοί

Ποιο είναι το πρόβλημα?

Η Amanda Savage, από την POGP, δήλωσε ότι τα καθίσματα δεν είναι “καλά σχεδιασμένα για να μεταφέρονται στο χέρι”.
“Φέρνετε ένα βαρύ βάρος μακριά από το σώμα σας με το ένα χέρι σας γυρισμένο προς τα πίσω ή προς τα εμπρός ή στα πλάγια και αυτό δεν είναι ένας άνετος ή εργονομικός τρόπος να φέρει κάποιος κάτι βαρύ”.
Η κ. Savage πρόσθεσε ότι οι γυναίκες είναι “πολύ ευάλωτες τις πρώτες εβδομάδες σε τραυματισμούς” και πρέπει να ανυψώνουν όσο το δυνατόν λιγότερο βάρος.
Η POGP συνέστησε για την μεταφορά του καθίσματος να χρησιμοποιείται ο σκελετός του καροτσιού για να αποφευχθεί τυχόν τραυματισμός.

Η μεταφορά παιδικών καθισμάτων μπορεί να τραυματίσει τις νέες μητέρες, προειδοποιούν οι ειδικοί

Έχει καταγραφεί τραυματισμός της ουροδόχου κύστης σε μητέρα μετά από τρεις εβδομάδες από τον τοκετό όταν μετέφερε στο χέρι το καθισματάκι του αυτοκινήτου μαζί με το παιδί.
Συγκεκριμένα δήλωσε: “Έφερα το κάθισμα αυτοκινήτου στο χέρι καθώς πήγαινα στον παιδίατρο, και πάνω στην μεταφορά ένιωσα μια παράξενη αίσθηση. Μετά από έλεγχο ανακάλυψα ότι το εμπρόσθιο τοίχωμα του κόλπου μου είχε καταρρεύσει”.
“Ήταν τρομερό – σκέφτηκα ότι η ζωή μου τελείωσε. Είχα το όραμα ότι θα πήγαινα για μεγάλες βόλτες με το μωρό μου, αλλά όταν τραυματίστηκα δεν μπορούσα ούτε να σταθώ όρθια για πέντε λεπτά χωρίς να αισθάνομαι άβολα”.
“Ο τραυματισμός μου βελτιώθηκε μετά από φυσικοθεραπείες και ήπια γυμναστική”.
Ο σύλλογος φυσιοθεραπευτών συνιστά τα καθίσματα αυτοκινήτων Group 0+ να χρησιμοποιούνται κυρίως στο αυτοκίνητο και να μην χρησιμοποιούνται για εκτεταμένη μεταφορά στο χέρι.

“Η κατασκευή των καθισμάτων από ίνες άνθρακα (ανθρακονήματα), η οποία είναι εξαιρετικά ισχυρή και ελαφρύτερη από τα περισσότερα πλαστικά που χρησιμοποιούνται σήμερα στα καθίσματα, θα μπορούσε να είναι μία λύση για το μέλλον, αλλά είναι εξαιρετικά δαπανηρή και πιθανό να καταστήσει το κόστος κατασκευής απαγορευτικό για τους περισσότερους γονείς”.

Ο Luke Burns, μέλος της Ένωσης Παιδικών Προϊόντων, δήλωσε ότι οι αυστηροί κανονισμοί ασφαλείας παρεμποδίζουν το σχεδιασμό των καθισμάτων των αυτοκινήτων, αλλά «Οι κατασκευαστές πάντα αναζητούν λύσεις για μεγαλύτερη ευκολία χρήσης για τους γονείς καθώς και για την προστασία των παιδιών».

“Η κατασκευή των καθισμάτων από ίνες άνθρακα (ανθρακονήματα), η οποία είναι εξαιρετικά ισχυρή και ελαφρύτερη από τα περισσότερα πλαστικά που χρησιμοποιούνται σήμερα στα καθίσματα, θα μπορούσε να είναι μία λύση για το μέλλον, αλλά είναι εξαιρετικά δαπανηρή και πιθανό να καταστήσει το κόστος κατασκευής απαγορευτικό για τους περισσότερους γονείς.

Μεγάλοι κατασκευαστές καθισμάτων αυτοκινήτου έχουν δηλώσει ότι προσπαθούν να εξελίξουν τα καθίσματα ώστε να είναι πιο ελαφριά αλλά παράλληλα να ανταποκρίνονται πλήρως στα υψηλότερα στάνταρ ασφαλείας.